top of page

A szavak ereje

A bántalmazásnak több fajtája van: fizikai és verbális. Az utóbbit tapasztalom leginkább a velem egy idősek körében.

“Ha valakit oltogatunk az menő…”- gondolják sokan.

Szerintem viszont az a menő aki kiáll másokért és megakadályozza, hogy bántsanak bárkit is.

Akkor leszel igazán értékes ha nem bántasz másokat!

Ma a tapasztalataimat hoztam el nektek:

Sajnos az utóbbi időben nem kevés piszkálódó, bántó megjegyzést kaptam.

Az osztályomban nagy a klikkesedés*. Én eleinte a “menőkkel” barátkoztam, ugyanis velük jöttem ki jól, ám mostanában egy olyan irányba kezdtek tartani amerre én nem szeretnék. Én nem álltam be a sorba és ezért elkezdtek bántani.

Elmondtam ezeket a sérelmeimet a szüleimnek. Nem volt más választásunk minthogy beszéltek az osztályfőnökkel róla és még sok más problémáról ami az osztályt érinti. Emiatt is elkezdtek bántani. Súlyos volt a helyzet, ezért anyukámnak beszélnie kellett a szülőkkel és az igazgatónővel is.

Néhány jó tanács, ha ilyen helyzetben vagy, vagy ha ilyen helyzetbe kerülnél:

  1. Beszélj róla a szüleiddel!

  2. Menj oda ahhoz aki bánt és kérdezd meg tőle, hogy mi baja van veled! Próbáld megbeszélni vele!

  3. Beszélj az osztályfőnököddel, mert ő tud majd neked segíteni!

  4. Keresd meg Katit aki egy nagyon jó lelki támasz és segítőkész is! Bátran írj neki;)

Nem egy, nem kettő példa volt korábban arra, hogy valaki öngyilkos lett a piszkálódások, zaklatások miatt.

Ha valaha is erre szeretnél vetemedni, előtte gondold végig, hogy ez hogy hat majd a környezetedre, a szüleidre. Azon is gondolkozz el, hogy másnak sokkal rosszabb, mint neked. Például akit otthon vernek, esetleg az apja szexre kényszeríti. Ezeregy hasonló példát tudnék írni még...

ÁLLJ! Légy önmagaddal most igazán őszinte!

Elgondolkoztál már azon, hogy bántottál-e már mást? Szerintem épp itt az ideje, ha még nem tetted ezt meg! Lehet, azért cselekedtél így, hogy bevágódj másoknál vagy, ösztönből jött. Akárhogy is, de ez nem helyes.

Biztos volt már, hogy olyat mondtál másra ami sértő volt. Velem is előfordult többször is. Ezt, ha bevalljuk magunknak azzal már megtettünk egy lépést. Igazából két lehetősége van mindenkinek. Az egyik, hogy beismerjük és máskor nem így cselekszünk, vagy a másik, hogy beismerjük, de folytatjuk tovább.

Azt, hogy miért teszik ezt az emberek, leginkább pszichológiailag lehetne megmagyarázni. Leegyszerűsítve: az emberek kivetítik másokra saját fájdalmaikat, elégedetlenségüket. Az is lehet, hogy ezzel próbálják meg magukra hívni mások figyelmét, ez az önbizalomhiányosoknál jelenhet meg.

Őszinte leszek hozzátok, ez a cikk magamnak szól. Úgy éreztem, hogy mostanában nem a jó utat választottam ezzel a témával kapcsolatban. Követtem mások példáját, hogy jól kijöjjek velük.

Adjátok magatokat mindig és mindenhol! Tudom ez elég nagy közhely*, de higgyétek el, ott vagytok jó helyen, ahol elfogadnak titeket úgy, ahogy vagytok.

Ezt az előbbi tanácsot én is megfogadtam és egy olyan társaságba kerültem most, ahol nagyon jól érzem magam és végül is úgy érzem, hogy elfogadnak.

-egy ismeretlen Lány-

* Klikk: Valamilyen csoportba való tömörülés. - pl. iskolában néhányan összetartanak, kívülállót pedig mellőzik, vagy éppen cikizik.

Közhely: Túlságosan gyakran használt szó amely, emiatt elvesztette mondanivalóját.


bottom of page